|
7.PHARMA POWER CONFERENCE
(08:00-08:25) Kayıt
(08:30-08:45) Pharma Power Başlıyor / Açılış Konuşması - Ödül Töreni
|
Coşkun Çoroğlu Konferans Başkanı
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olan Çoroğlu, aynı üniversitede pazarlama yüksek lisansı yapmıştır. Aile şirketlerinde çalıştıktan sonra Telsim A.Ş.'de pazarlama departmanında göreve başlamıştır. Çoroğlu 32 yaşında iken Ünitel Telekomünisyon A.Ş.'de genel müdürlük görevine getirilmiştir. Çoroğlu’nun, görev yaptığı süre içerisinde şirket yeni bir yapılanma süreciyle iki yıl gibi kısa bir süre içinde, Türk Telekom, Telsim ve IBM gibi dev şirketlerin ilk beş sırada yer aldığı; “500 Firma” arasında 14. sıraya yerleşti. Ayrıca Power Dergisi tarafından yapılan araştırmada, ülkemizdeki pazarlama şirketleri arasında beşinci en büyük pazarlama şirketi seçildi. Yine Çoroğlu döneminde şirket, ülkemizdeki ilk elektronik market zincirlerinden olan Unitel Technomarket’leri ülke çapında 50’yi aşkın mağaza ile faaliyete geçirdi.
Çoroğlu, Ünitel ile eş zamanlı olarak RTNet'in de genel müdürlüğü görevini de yürüttü. Çoroğlu döneminde şirket Webbee markası ile birçok yeniliklere imza attı ve internet servis sağlayıcılarI içerisinde en çok bilinen ve satın alınan 4 marka arasında yer aldı.
Çoroğlu daha sonra Star Telekomünikasyon A.Ş.'de genel müdür görevinde bulundu. Çoroğlu'nun döneminde şirket StarCep markası ile Telekomünikasyon sektörünün en hızlı büyüyen şirketi oldu.
İş dünyasında 250 lider arasında yer alan Çoroğlu, Telekomünikasyon ve Medya gruplarında yönetim kurulu ve icra kurulu görevlerinde de bulunmuştur. CRG Group başkanı olan Çoroğlu'nun iş dünyasına yönelik yayınlanmış, yönetim, pazarlama ve satış konularını içeren 2 kitabı bulunmaktadır.
|
|
Nezih Barut Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı
İ.Ü. Eczacılık Fakültesi’nden mezun olan Barut, 1981 yılından itibaren Abdi İbrahim İlaç yönetimini devralmış ve 30 yılı aşkın sürede Üretim Müdürlüğü, Gn.Md. Yardımcılığı ve Genel Müdürlük gibi şirketin farklı kademelerinde önemli pozisyonlarda sorumluluklar üstlenmiştir. Abdi İbrahim İlaç sanayinin kurumsallaşma sürecini başlatan Nezih Barut, Türkiye ilaç endüstrisinin gelişimi yönünde misyon üstlenerek İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası YK Başkanlığı’nın; yanı sıra TÜSİAD YK Üyeliği ve Sanayi, Hizmetler ve Tarım Komisyonu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir. Barut, halen Abdi İbrahim İlaç Sanayi Ve Ticaret A.Ş YK Başkanı olarak görev yapmaktadır.
|
(08:45-09:15) 2020 Yılında İlaç Dünyası Nasıl Olacak? Sektörün 2020 Vizyonu
2020 yılında sektörünüzün nasıl olacağını ve sizleri gelecekte nelerin beklediğini merak ediyor musunuz? Bu önemli oturumda sektörün 2020 vizyonu ve öngörüleri sizlere ışık tutacak ve geleceğe hazırlıklı olmanızı sağlayacak.
|
Dr. Emin Fadıllıoğlu GlaxoSmithKline Türkiye Genel Müdürü
İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunu olan Fadıllıoğlu 1993 yılında Marmara Üniversitesi'nde MBA'ni tamamladı. Fadıllıoğlu kariyerine Haydarpasa Numune Hastanesi'nde başladı. Abbott International Türkiye'de Pazarlama Bölümünde çalıştıktan sonra, Japonya'da Abbott Diabetes Care Divizyonu'nda (ADC) çeşitli görevlerde bulundu. Türkiye'ye döndükten sonra ADC Güney, Orta ve Doğu Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Hindistan Bölge Direktörlüğü, ADC Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Hindistan Divizyon Başkan Yardımcılığı, ve ADC Kuzey Avrupa & Kanada Divizyon Başkan Yardımcısı olarak görev aldı. Fadıllıoğlu 2008 yılından itibaren 4 yıl süreyle Abbott Türkiye Genel Müdürü olan Fadıllıoğlu, Mart 2012 itibariyle GlaxoSmithKline Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır.
|
(09:15-10:05) Sektördeki Global Durum, Türkiye'deki Gelişmeler ve 2013 yılı Öngörüleri
Bu önemli forumda 2012 yılında sektörde yaşanan önemli gelişmeler, sektörün dünyadaki durumu ve 2013 yılında sektörü neler beklediği ile ilgili öngörüler ve değerli tavsiyeler, sektörün önemli isimleri tarafından sizlerle paylaşılacak. Böylece sektörle ilgili geniş bir vizyona sahip olacak ve stratejilerinizi yeniden gözden geçireceksiniz.
|
Dr. Erhan Baş Bilim İlaç Genel Müdürü
İ.Ü. Tıp Fakültesi’ni bitiren Baş, Boğaziçi Üniversitesi’de Biomedikal Mühendisliği masterı yapmıştır. Harvard Business School’da “Genel Müdürlük”, London Business Scholl’da “Senior Executive Programme”, Wharton Business School’da “Executive Development Programme” eğitimlerini alan Baş,1990 yılında Product Manager olarak başladığı ilaç sektörü yaşamına çeşitli kademelerde yönetici olarak devam etmiş olup, şu anda Bilim İlaç Sanayi ve Ticaret A.Ş.’de Genel Müdür olarak devam etmektedir. Halen birçok sivil toplum kuruluşunda görev almakta ve Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği Üyesi, Özel Sektör Gönüllüler Derneği, Sürdürülebilir Kalkındırma Derneği ve Etik ve İtibar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi olarak topluma katkı getirmeye devam etmektedir.
|
|
Elçin Ergün Merck Serono Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Orta Asya, Rusya ve Kafkaslar Bölge Başkanı
Ergün, ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği bölümünü bitirmiş, Paris’te INSEAD'da MBA derecesi almıştır. Hollanda’da ITT World’de Sistem Yöneticisi olarak iş yaşamına başlayan Ergün, İngiltere ve Türkiye’de de çeşitli yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. İlaç Sanayiine 1995 yılında SmithKline Beecham Türkiye'nin kuruluşunda Finans Direktörü olarak giren Ergün, 1998 yılında Serono İlaç'ın Genel Müdürü olarak atanmış, 2006 yılında da Merck Türkiye Genel Müdürü olarak görevine devam etmiştir. 2011 yılı sonunda Merck Serono'nun Türkiye, Rusya, Kafkasya, Merkezi Asya Cumhuriyetleri, Orta Doğu ve Afrika’dan oluşan Kıtalararası Bölge Başkanı ve Global Operasyonlar Başkan Yardımcılığı görevine atanmış olup, 69 ülkenin bağlı olduğu bu operasyonu bölge merkezi konumuna gelen Türkiye'den sürdürmektedir.
|
|
Prof. Dr. Erdal Akalın (Oturum Başkanı)
Prof. Akalın Hacettepe Üniv. Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra USA Illinois Üniv. Hastanesi’nde uzmanlık eğitimleri almıştır. Bu 2 üniversitede öğretim üyesi olarak görev yapmasının yanı sıra yine Hacettepe Üniversitesi’nde İnfeksiyon Hastalıkları Ünitesi’ni kurmuş ve başkanlığını yapmıştır. Yine aynı üniversitede Tıp Fakültesi Dekan yardımcılığı görevinde de bulunmuştur. Acıbadem Üniv. Rektör Yrd. ve Acıbadem Sağlık Grubu YK Bşk. Tıbbi Konulardan Sorumlu Danış. görevlerinde de bulunan Prof. Akalın’ın 250’nin üzerinde makalesi, 52 kitap bölümü, editörlüğünü yaptığı 8 kitap, kongrelerde sunulan 500’ün üzerinde bildirisi, 11 bilgisayar programı bulunmaktadır. 12 ulusal ve uluslararası derneğin üyesidir. Prof. Enver Tali Çetin Konferansı ödülü (2003), Hastane Dergisi Sağlık Yönetimi Onur Ödülü (2003), Hasta Güvenliğine Katkı Ödülü (2009), Füsun Sayek Bilim ve Hizmet Ödülü (2008), Prof. Dr. M. Şeref Zileli Konferansı Ödülü (2011), ISC Özel Hizmet (meriterous member) Ödülü (2007) ve EFIM Onursal Fellow Ödülünü (2009) almıştır.
|
(10:05-10:40) Kahve Arası (Networking Coffee)
(10:40-11:10) İlaç Sektöründe Değerlerle Çalışmak ve Yönetmek
İlaç ve sağlık dünyasında dinamikler sürekli olarak değişmektedir. Bu değişimlere ayak uydurmak sektör çalışanları için artık zorunluluk halini almıştır. Bu oturumda değişim ve kariyer farklı ve yeni bir bakış açısı ile ele alınacak ve iş yaşamınızda kullanacağınız önemli ipuçları sizlerle paylaşılacak.
|
Prof.Dr. Acar Baltaş Psikolog-Yazar (Stres ve Başa Çıkma Yolları, Üstün Başarı, Bedenin Dili, Ekip Çalışması, Liderlik Hayalini Yorganına Göre Uzat ve Türk Kültüründe Yönetmek kitaplarının yazarı)
Prof. Dr. Baltaş, 1985 yılından bu yana çeşitli sektörlerde insan kaynakları yapılanması ve şirket birleşmeleri, değişim yönetimi konularında yönetim danışmanı olarak çalışmaktadır. Türkiye’deki etkili konuşmacılardan biri olan Baltaş, “21 yy. da iş hayatı”, “değişim”, “ekip çalışması”, “liderlik”, “yürekten adanma”, “potansiyeli hayata yansıtmak”, “Türk kültür değerleriyle yönetmek” konularında yazılı ve görsel medyada çok sayıda röportaj ve program yapmıştır. 1996–1999 yılları arasında ve 2005 yılında Türk A Milli Futbol Takımı’nın, 2002–2003 sezonunda Galatasaray Futbol Takımı’nın psikolojik danışmanlığını yapmıştır.
|
(11:10-12:00) İlaç Dünyasında Başarılı Yöneticilik ve Liderlik / Etkili Yönetim Uygulamaları
İlaç dünyasındaki hızlı değişimler nedeniyle şirketlerde lider özelliklerine sahip yöneticilere olan ihtiyaç daha da önem kazanmaktadır. Günümüzde ilaç dünyası profesyonellerinin başarılı birer lider olmaları ve etkin yönetim becerilerine sahip olmaları kaçınılmaz bir gerekliliktir.
Bu forumda ilaç dünyasının önemli liderleri, daha başarılı bir yönetici ve gerçek bir iş lideri olmanız için sizlerle önemli bilgi ve deneyim paylaşımlarında bulunacaklar.
|
Dr. Mete Hüsemoğlu AbbVie Türkiye Genel Müdürü
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Dr. Hüsemoğlu, 1995 yılında Bilim İlaç'ta Ürün Müdürlüğü görevi ile başladığı kariyerine, Merck Sharp Dohme İlaçları'nda devam etti. MSD’de sırasıyla Pazarlama Müdürü, Pazarlama ve Satış Müdürü ve Kardiyo Bölüm Direktörlüğü görevlerini yürüttü. 2005 yılında Baltık Bölgesi Genel Müdürlüğü'nü üstlendi, aynı yıl Kasım ayında Türkiye'ye geri döndü ve MSD Türkiye Genel Müdürlüğü görevini üstlendi. MSD’de son olarak EEMEA (Doğu Avrupa ve Orta Doğu Afrika) bölgesi Strateji ve İnnovasyon Direktörlüğü ve Santa Farma Pazarlama ve Satış İcra Komitesi Başkan Yardımcılığı görevlerinden bulunan Hüsemoğlu, 2012 Mayıs ayı itibariyle Abbott Türkiye Genel Müdürlüğü’ne getirilmiştir.
|
|
Kadir Tepebaşı Lilly Türkiye Genel Müdürü
İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden 1989 yılında mezun olan Kadir Tepebaşı, aynı üniversitede işletme yüksek lisansını tamamladı. İlaç sektöründe çalışmaya 1992 yılında başlayan Tepebaşı, Lilly Türkiye’ye 1996 yılında ürün müdürü olarak katıldı. 2006 yılına kadar Pazarlama ve Satış Direktörlükleri de dahil olmak üzere çeşitli kademelerde görev alan Tepebaşı 2006 - 2008 yılları arasında Lilly Orta ve Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu, Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu Pazarlama Direktörlüğü görevini yürüttü. 2008-2009 yılları arasında Lilly Polonya Genel Müdürü olarak görev yapan Tepebaşı, Ocak 2010’dan bu yana Lilly Türkiye Genel Müdürlüğü görevini sürdürmektedir.
|
|
Dr. Olcay Gündüz Münir Şahin İlaç Sanayi A.Ş. ve Betasan Medikal Bant Sanayi İcra Kurulu Başkanı
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunu olan Dr. Gündüz, 1986 yılından bu yana Türk ilaç sanayisinde görev almıştır. Servier İlaç ve Araştırma’da Pazarlama Müdürlüğü, Biofarma İlaç Sanayi’de Genel Müdür Yardımcılığı, Cegedim A.Ş.de Genel Müdürlük, Umut İlaç Sanayi A.Ş.de Genel Müdürlük, Rotafarma İlaç Sanayi A.Ş. Kurucu Ortaklığını ve de Genel Müdürlüğünü yapmıştır. Türk ilaç sanayi derneği üyesi olan Dr Gündüz, Münir Şahin İlaç Sanayi A.Ş. ve Betasan Medikal Bant Sanayi Grup şirketlerinde İcra Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
|
|
Bülent Şenver (Oturum Başkanı) Türk Lider Merkezi Kurucu Başkanı
Şenver, uluslararası bir bağımsız dış denetim şirketinde on bir yıl görev yaptıktan sonra bankacılık hayatına atıldı. Yirmi beş adet Türk bankasının bağımsız dış denetiminde görev aldıktan sonra çeşitli bankalarda sırasıyla önce Genel Müdür Yardımcısı, sonra Genel Müdür ve daha sonra da Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalıştı. Şenver iki kez “Yılın Bankacısı” seçildi. Şirket sahiplerine ve üst yönetimlerine “Koçluk ve Danışmanlık” hizmetleri veren Şenver, çeşitli üniversitelerde de “Bankacılık” konularında dersler vermektedir. Şenver, “Türkiye Etik Değerler Merkezi” ve “Türklider Merkezi”’nin kurucusudur. Kitapları: Banka Bilançoları Nasıl Analiz Edilir, Kulağınıza Küpe Olsun ve Gençlere Mektup
|
(12:00-13:20) Öğle Yemeği
(13:20-14:05) Müşteri Odaklı Ürün ve Marka Yönetimi Stratejileri ve Uygulamaları
Bu forumda ilaç sektöründen pazarlama yöneticileri, daha etkili ürün ve marka yönetimi stratejileri belirlemeniz ve uygulamaları gerçekleştirmeniz için sektörünüze özel bilgi ve deneyimleri sizlerle paylaşacaklar.
|
Dr. Kamil Levent Arslan Janssen Satış Direktörü
Arslan, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra bir süre doktor olarak çalışmış ve Boğaziçi Üniversitesi’nde İşletme sertifika programına katılmıştır. 1997 yılından beri yerli ve yabancı İlaç firmalarında ürün müdürlüğü, bölge müdürlüğü, satış müdürlüğü pozisyonlarında çalışmış ve satış etkinliği projelerini yürütmüştür. 2005 yılında satış müdürü olarak başladığı Johnson & Johnson’ın ilaç bölümü Janssen‘de 2006 yılında Birim Müdürü ve 2008 yılında Psikiyatri Satış Pazarlama Direktörü olarak görev almıştır. Arslan, Ocak 2011’den beri Satış Direktörlüğü görevini yürütmektedir.
|
|
Dr. Oğuz Mülazımoğlu Bayer İlaç Bölümü, Bölüm Direktörü
1991 yılında Çapa Tıp Fakültesi'nden mezun olan Mülazimoğlu, Boğaziçi Üniversitesi'nde Executive MBA ve İstanbul Üniversitesi'nde Hastane Yönetimi Yüksek Lisans'ını tamamladı. Knoll Alman İlaç şirketinde Ürün Yöneticisi olarak ilaç sektörüne başladı. 1996-2000 arası, Almanya'da 35 ülkeden sorumlu Global Ürün Yöneticisi olarak çalıştı. Görev süresinin bitiminde, Knoll Alman'a Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı. Abbott-Knoll birleşmesinden sonra, Abbott'a, Ulusal Satış Müdürlüğü görevini üstlendi. Bu pozisyondan sonra, Schering-Plough şirketine Bölüm Direktörü olarak geçti ve 2007 yılında Schering Plough'un Orta Asya Genel Müdürlüğü'nü üstlendi. Eylül 2008'den beri, Bayer'de Genel Tedaviler-Kadın Sağlığı Bölüm Direktörlüğü'nü yürütmektedir.
|
|
Rana Şengil İ.E. Ulagay Menarini Group Pazarlama Yöneticisi
İ.Ü.Eczacılık Fakültesi’nden mezun olduktan sonra uluslararası yönetim ve pazarlama alanında eğitimine devam Şengil, kariyerine 1995 yılında Sanovel İlaç’ta ürün müdürü olarak başladı. 1998 yılında İ.E. Ulagay Menarini ailesine yine ürün müdürü olarak katılan Şengil, 2002 yılında Grup Ürün Müdürlüğü’ne atanmıştır. Halen İ.E. Ulagay Menarini Group’ta çalışan Şengil, 2008 yılından bu yana pazarlama yöneticisi olarak görev yapmaktadır.
|
|
Prof.Dr. Serdar Pirtini (Oturum Başkanı) Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü’ne Araştırma Görevlisi olarak giren Pirtini, önce “Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı Doktora” unvanı almış, sonrasında Doçent ve profesör olmuştur. Pirtini, İşletme, İktisat ve Ekonometri Bölümleri’nde Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeylerinde Pazarlama ve Global Pazarlama dersleri vermektedir. Hava Harp Akademisi’nde konferanslar veren Pirtini, Galatasaray Üniversitesi ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde pazarlama dersleri, Siyaset Okulu ve Turquality Programı’nda seminerler vermektedir. 2005-2011 yılları arasında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Kurulu ve Yönetim Kurulu Üyeliği yapmış olan Pirtini’nin pazarlama konusunda kitapları, ulusal ve uluslararası bildirileri, çeşitli hakemli dergilerde, editörlü kitaplarda ve gazetelerde yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır.
|
(14:05-14:25) Kahve Arası (Networking Coffee)
(14:25-15:00) İlaç Sektöründe Yeni İş Modelleri / Yenilikçi Ticari Model Uygulamaları
Sektördeki yeni iş modelleri nelerdir? Yenilikçi ticari model uygulamaları hangileridir? Doğru modelleri nasıl belirler ve uygularız? Bu ve benzeri bir çok sorunun cevabını bu önemli forumda bulacaksınız.
|
Doğan Varinlioğlu Deva Holding Satış-Pazarlama ve Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Varinlioğlu, İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi’nde İşletme alanında çeşitli programlara katılmıştır. Varinlioğlu, 2001 yılından itibaren ilaç sanayiinde çeşitli görevlerde bulunmuş ve halen Deva Holding Satış-Pazarlama ve Ticaretten sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini sürdürmektedir.
|
|
Gökhan Salmanoğlu Pfizer Türkiye Neo Business Koordinatörü
ODTÜ Endüstri Mühendisliğinden onur derecesi ile mezun olan Salmanoğlu, sağlık ve yönetim danışmanlığı alanında Ankara’da çeşitli görevlerde bulunduktan sonra, çalışma hayatına 2004 yılında Aygaz’da Pazarlama alanında devam etti. İş yaşamına sırasıyla P&G Polonya proje yöneticisi, Pampers (Prima) Polonya marka yöneticisi olarak devam etti. 2009-2012 yılları arasında P&G Türkiye ekibine katılarak, Balkanlar, Türkiye, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden sorumlu Dijital Pazarlama ve Global Mobil İnnovasyon Yöneticisi olarak çalıştı. Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye ve EMEA organizasyonlarında Yönetim Kurulu Üyesi olarak aktif görevler aldı. Salmanoğlu, Pfizer’de Neo Business Koordinatörü olarak iş yaşamına devam etmektedir.
|
|
İskender Eser (Oturum Başkanı) Mill Danışmanlık
wOOdy Co-Founder
İlaç sektöründe çeşitli pozisyonlarda çalıştıktan sonra 2006 yılında Mill Danışmanlığı kuran İskender Eser, ilaç sektörü başta olmak üzere dermokozmetik sektörü ve son yıllarda eczanelere dönük eğitim-danışmanlık faaliyetleri ile işletmecilik hayatında devam etmektedir. Bunların dışında ülkemiz ihtiyacı olan ileri teknoloji ürünlerinin ülkemize ithalatı ve bu ürünlerin Türkiye’de satış ve pazarlanmasında da faaliyetlerde bulunmaktadır.
|
(15:00-15:35) İlaç Sektöründe Etkili İletişim Stratejileri ve Uygulamaları
İlaç sektöründeki yasal düzenlemeler nedeniyle sektördeki iletişim uygulamaları diğer sektörlere göre bir çok noktada farklılıklar göstermektedir. Sektörün önde gelen iletişim ajanslarının başkanları sektörünüze özel nasıl daha etkili iletişim stratejileri belirleyeceğinizi ve uygulamalar gerçekleştireceğinizi sizlerle paylaşacaklar.
|
Beril Koparal Ayanoğlu Ogilvy Healthworld Türkiye Genel Müdürü
İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümü mezunu olan Koparal Ayanoğlu, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde Tıbbi Biyoloji ve Genetik yüksek lisansını bitirdi. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak da çalışan Koparal Ayanoğlu aynı konuda doktora çalışmalarına devam etti. 1997 yılında üniversiteden ayrılarak ilaç sektörüne danışmanlık vermeye başladı. Marmara Üniversitesi Çağdaş Bilimler Vakfı’nda Pre-MBA yaptı. 2005 yılında BBMediks isimli kendi reklam ve yayıncılık şirketini kurdu. Londra’da Talking Image’dan İmaj Danışmanı sertifikası alarak imaj danışmanı oldu. Paris’te NLP Eğitimi’ni NLP School Europe sertifikasıyla tamamladı. 2010 yılında kendi şirketini Ogilvy Healthworld / CommonHealth ile birleştirerek yönetimin başına geçti. Halen Ogilvy Healthworld / CommonHealth Türkiye'nin Genel Müdürü olan Ayanoğlu, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak Moleküler Tıp Doktorası ve Kanada Victoria Üniversitesi’nde de Erişkin Eğitimi Master’ına devam etmektedir.
|
|
Ahmet Kırım Clinic İletişim Ajans Başkanı
Kırım, Trakya Üniversitesinden mezun oldu. Uluslararası ve yerli Ajanslarda Sanat Yönetmenliği ve Yaratıcı Grup Başkanlığı yaptı. Ortağı olduğu Clinic İletişimi 2008 yılında kurdu. Geçen 4 yıllık süre içerisinde birçok başarılı kampanya ve sosyal sorumluluk projesine imza attı. Yürüttüğü projelerle, sektörel yarışmalarda ödüller aldı.
|
|
Haluk Dülger Cortex İletişim Ajans Başkanı
İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden mezun olan Dülger, Şişli Etfal Hastanesi'nde Nöroloji Uzmanlık Eğitimi, İstanbul Tıp Fakültesi'nde Fizyoloji Uzmanlık Eğitimi ve University of Louisville'de Neuroscience PhD Programme eğitimi almıştır. NATO Eğitim Bursu ve University of Louisville PhD Programı bursu almaya hak kazanmıştır. 1993 yılı itibariyle çeşitli ajanslarda görev yapan Dülger, 6 yıldır Cortex İletişim ajans başkanlığını yürütmektedir. Dülger ayrıca Reklamcılar Derneği üyesidir.
|
|
Çağlar Gözüaçık Tazefikir Ajans Başkanı
Gözüaçık, ODTÜ'deki hazırlık eğitiminin ardından İletişim Sanatları üzerine lisans, Otomobil Reklamcılığı üzerine yüksek lisans yaptı. IAA, Uluslararası Reklamcılık Diploması aldı. Cannes, Clio, Kristal Elma, Kırmızı, Farmaskop, DPİD gibi yerli ve yabancı yarışmalarda ödüller aldı. Çeşitli eğitim firmalarında, özel sertifika programlarında ve üniversitelerde Pazarlama İletişimi, Reklamcılık, Reklam Yaratım Süreci, Yaratıcı Mecra Kullanımı üzerine eğitimler verdi. Sektörel dergilere makaleler yazdı, köşe yazarlığı yaptı. Çeşitli Yarışmalarda Jüri olarak yer aldı. Reklam Yaratıcıları Derneği, IAB ve SİAP Üyesi olan Gözüaçık, halen kurucusu olduğu ve Türkiye’nin en çok ödüllü sağlık iletişimi ajansı olan Tazefikir'in ve Teknofikir'in Kreatif Ajans Başkanlığı görevini yürütmektedir.
|
(15:35-16:05) Keyif Arası
Sürpriz aktivitelerin yer aldığı eğlenceli bir keyif arası
(16:05-16:40) Yeni Çağın Pazarlama Anlayışı Pazarlama 3.0: Pazarlama 3.0, İlaç Sektöründe Nasıl Ele Alınmalı ve Uygulanmalıdır?
İkibinli yıllarda şekillenen ve önümüzdeki 20-30 yıla damgasını vuracak yeni pazarlama anlayışı olan, Pazarlama 3.0 nedir? Bu yeni pazarlama anlayışı ilaç sektöründe nasıl ele alınmalı ve uygulanmalıdır? Bu ve benzeri bir çok sorunun cevabı bu önemli forumda sizlerle paylaşılacak.
|
Kemal Erkal Nobel ilaç Satış-Pazarlama Direktörü
Erkal, İ.Ü Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden mezun oldu. 2 yıl zorunlu hizmet sonrası Haydarpaşa Numune Hastanesi’den Aile Hekimliği uzmanlığını aldı. İlaç sektörüne 2001 yılında Sanovel İlaç’ta ürün yöneticisi olarak başladı. KardiyoVasküler Pazarlama Grubunda birçok ürünün, ürün yöneticiliğini yaptı. Işık Üniversitesi Executive MBA programını tamamlayan Erkal, 2006 yılından beri 7 yıl boyunca Sanovel İlaç’ta KardiyoVasküler Grup Satış Pazarlama Müdürlüğü görevini sürdürdü. Halen Nobel İlaç Satış-Pazarlama Direktörü olarak iş yaşamına devam etmektedir.
|
|
Ecz. Serkan Barış AstraZeneca Türkiye Pazarlama Direktörü
İ.Ü Eczacılık Fakültesi’nden mezun olan Barış, lisans eğitimini tamamladıktan sonra İ.Ü. İşletme Fakültesi’nde işletme yüksek lisansı yaptı. Kariyerine Deva Holding satış ve pazarlama ekiplerinde başladı ve ardından Bayer Türk Kimya San. Ltd. Şti’nde Ürün Müdürü olarak çalıştı. AstraZeneca Türkiye’ye 2002 yılında katıldı ve sırasıyla Ürün Müdürü, Grup Ürün Müdürü ve Pazarlama Müdürü pozisyonlarında görev yaptı. Barış, Temmuz 2012’den bu yana AstraZeneca Türkiye Pazarlama Direktörlüğü görevini sürdürmektedir.
|
|
Hakan Okay (Oturum Başkanı) İyi Satıcı Olmak ve İyi Pazarlamacı Olmak Adlı Kitapların Yazarı, Satış ve Pazarlama Eğitmeni
İ.Ü.Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü ile yine aynı üniversitenin İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsünden mezun olan Okay, çeşitli firmalarda ürün müdürü, satış müdürlüğü ve pazarlama müdürlüğü görevlerinde bulundu. Halen Aktif Kozmetik Satış ve Pazarlama A.Ş. pazarlama müdürü olarak çalışmakta olan Okay, “Kişisel Satış Teknikleri” konusunda eğitimler vermekte ve çeşitli dergilerde "Pazarlama ve Satış" konularında makaleler yazmaktadır.
|
(16:40-17:15) Sektördeki İleri Satış Teknikleri ve Uygulamaları
Müşterilerinizi daha iyi tanımak, ürünlerinizin satışlarını ve pazar payını artırmak ister misiniz? Bu forumda sektörün önde gelen satış yöneticilerinden çok önemli satış taktikleri ve uygulamaları öğrenecek ve satışlarınızı katlayacaksınız.
|
Atakan Özdemir Novartis Türkiye Aşı Bölümü Bölümünden Sorumlu Bölüm Yöneticisi, "Satış Üzerine Denemeler" Adlı Kitabın Yazarı
Ege Üniversite Kimya Mühendisliği bölümünden mezun olan Özdemir, INSEAD Business School’da, satış ve pazarlama konularında farklı sertifika programlarına katılmıştır. Halen University of Liverpool’da Operations & Supply Chain Management Master of Science programına devam etmektedir. Özdemir, profesyonel yaşamına, 1988 yılında TRT İzmir Radyosu’nda program yapımsıcı olarak adım attı. Hemen ardından TRT İzmir televizyonunda bir gençlik programı olan “Yaşadıkça”nın sunuculuğunu ve program yapımcılığı görevini üstlendi. Türkiye’de özel radyo ve televizyonların açılmasıyla birlikte Yeni Asır gazetesi bünyesindeki SabahTV ve Kanal 99 FM’de görev aldı. Ardından Star TV’de yabancı radyolar müzik direktörü ve “Günaydın Türkiye” isimli TV programının haber editörü olarak çalıştı. 1998 yılında basın yayın sektöründen ayrılıp, kişisel bakım sektörüne geçerek profesyonel yaşamına farklı bir platformda devam etti. L’oréal Türkiye bünyesinde, 1999 yılından başlayarak, farklı satış ve pazarlama kadrolarında görev aldı. La Roche-Posay markasının Türkiye lansmanını gerçekleştiren ekibi kurdu ve 5 sene süreyle Marka Müdürü olarak çalıştı. 2006 senesinde ilaç sektörüne transfer oldu. Novartis Türkiye’de önce pazarlama sonra satış müdürlüğü görevlerinde bulundu. 2010 yılından bu yana, Novartis Aşı Bölümünün yapılandırılmasından sorumlu bölüm müdürü olarak profesyonel yaşamına devam etmekte. “Satış Üzerine Denemeler” isimli bir kitabı bulunmaktadır.
|
|
Meral Dokur Actavis Satış ve Pazarlama Yöneticisi
1992 yılında T.Ü. Tıp fakültesini bitirdikten sonra 16 yıl sağlık bakanlığına bağlı değişik ünitelerde hekimlik yaptı. Dokur, 2009 yılında Kardiyoloji ürünlerinden sorumlu Medikal müdür olarak Actavis'e başladı. Daha sonra Dermatoloji grubu ürün müdürlüğünün ardından, aynı grubun Satış pazarlama müdürü oldu. Halen Actavis'de MSS ve Dermatoloji iş ünitelerinden sorumlu satış pazarlama müdürlüğü görevine devam etmektedir.
|
|
Oğuzhan Süral Acıbadem Sağlık Grubu Saha Tanıtım Koordinatörü ve Acıbadem Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi İngilizce İşletme mezunu olan Süral, ilk iş deneyimine Philip Morris Sabancı da Pazarlama Uzmanı olarak başlamış ardından Sevilen Şarapları’ nda sırasıyla Bölge Satış Müdürlüğü, On-Trade Ülke Satış Müdürlüğü yapmıştır. Sonrasında sağlık sektörüne geçmiş, Esas Holding’e bağlı Medline’ da sırasıyla Bölge Satış ve Pazarlama Müdürlüğü, sonrasında Özel Projeler Koordinatörlüğü yapmıştır. 2007’ de AON Risk Services’de Affinity Departmanı’nın kuruluşunu ve Ülke Liderliğini gerçekleştirmiş, 2008 yılında Acıbadem Sağlık Grubu’na atanmıştır. Acıbadem Mobil Sağlık A.Ş.’nin kuruluşunda rol alan ve Satış ve Pazarlama Koordinatörlüğünü yürüten Süral, 2010 yılı Mayıs ayından bu yana Acıbadem Sağlık Grubunda Saha Tanıtım Koordinatörlüğü görevini yürütmektedir. Süral ayrıca Acıbadem Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak da ders vermektedir.
|
|
Hakan Ömer Gider (Oturum Başkanı) Satışçının Antreman Notları ve Satış Bir Çocuk Oyunudur adlı kitapların Yazarı ve Satış Eğitmeni
Gider, 11 farklı sektörde yayıncılık, fuarcılık, TV programcılığı vb. konularında yöneticilik yapmış basın ve reel sektör ile çalışarak tecrübe kazanmıştır. Öğretim görevlisi, danışman ve eğitimci olarak, 20’yi aşkın firmanın pazarlama danışmanlığı başta olmak üzere binlerce kişiye satış, pazarlama, müşteri ilişkileri, yönetim becerileri, fuarcılık vb. konularda eğitimler vermiştir. Gider, İst. Kültür Üniversitesi İİBF’de uzun zamandır yarı zamanlı olarak Mağazacılık ve perakendecilik, Müzakere Teknikleri ve Tüketici Davranışları dersleri vermektedir.
|
(17:15) Kapanış
|
|