|
6.PHARMA POWER CONFERENCE
08:30-09:00 Kayıt
09:00-09:15 Açılış ve Gösteri: Dans ve Müzik Gösterisi
Güzel bir müzik eşliğinde etkileyici bir dans performansı güne ve konferansa keyifli bir başlangıç yapmanızı sağlayacak.
09:15-09:50 Sektöre Genel Bakış ve Sektör Değerlendirmesi
TEB Başkanı Çolak, sektörünüzü ilgilendiren bir çok önemli konu ile ilgili bilgi ve deneyimlerini sizlerle paylaşırken değerli görüşleri ile sektörün bugününe ve yarınına da ışık tutacak.
|
Erdoğan Çolak Türk Eczacıları Birliği (TEB) Başkanı
Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden mezun olan Çolak 1985 yılında serbest eczacılık hayatına başladı. 1989 yılında Adana Eczacı Odası Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi. İki dönem yönetim kurulu üyeliği yaptı. 1993-2003 yılları arasında Adana Eczacı Odası Başkanlığı görevini yürüttü. 35. Dönem içerisinde çeşitli sürelerde TEB 2. Başkanlık, Genel Sekreterlik ve Genel Başkanlık görevlerini başarıyla sürdürdü. 36.Dönem Türk Eczacıları Birliği Merkez Heyeti Başkanlığını yaptı.
|
09:50-10:40 Sektördeki Global Durum, Türkiye'deki Gelişmeler ve 2012 yılı Öngörüleri
Bu önemli oturumda 2011 yılında sektörde yaşanan önemli gelişmeler, sektörün dünyadaki durumu ve 2012 yılında sektörü neler beklediği ile ilgili öngörüler ve değerli tavsiyeler, sektörün nabzını tutan önemli isimler tarafından sizlerle paylaşılacak. Böylece sektörle ilgili geniş bir vizyona sahip olacak ve stratejilerinizi yeniden gözden geçireceksiniz.
|
Prof.Dr. Erdal Akalın (Oturum Başkanı)
Prof. Akalın Hacettepe Üniv. Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra USA Illinois Üniv. Hastanesi’nde uzmanlık eğitimleri almıştır. Bu 2 üniversitede öğretim üyesi olarak görev yapmasının yanı sıra yine Hacettepe Üniversitesi’nde İnfeksiyon Hastalıkları Ünitesi’ni kurmuş ve başkanlığını yapmıştır. Yine aynı üniversitede Tıp Fakültesi Dekan yardımcılığı görevinde de bulunmuştur. Acıbadem Üniv. Rektör Yrd. ve Acıbadem Sağlık Grubu YK Bşk. Tıbbi Konulardan Sorumlu Danış. görevlerinde de bulunan Prof. Akalın’ın 250’nin üzerinde makalesi, 52 kitap bölümü, editörlüğünü yaptığı 8 kitap, kongrelerde sunulan 500’ün üzerinde bildirisi, 11 bilgisayar programı bulunmaktadır. 12 ulusal ve uluslararası derneğin üyesidir. Prof. Enver Tali Çetin Konferansı ödülü (2003), Hastane Dergisi Sağlık Yönetimi Onur Ödülü (2003), Hasta Güvenliğine Katkı Ödülü (2009), Füsun Sayek Bilim ve Hizmet Ödülü (2008), Prof. Dr. M. Şeref Zileli Konferansı Ödülü (2011), ISC Özel Hizmet (meriterous member) Ödülü (2007) ve EFIM Onursal Fellow Ödülünü (2009) almıştır.
|
|
Prof.Dr. Yağız Üresin İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji ve Klinik Farmakoloji Ana Bilim Dalı Başkanı ve Farmaskop Dergisi Yazarı
İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Prof. Üresin, 1991 yılında doktora ünvanını almıştır. 1993 yılında yard.doç.dr. Unvanı, 1997 yılında doçent ünvanı ve 2004 yılında da profesör ünvanını almıştır. İlgi alanları olan klinik farmakoloji, ateroskleroz (hipertansiyon, dislipidemi), stres üzerine ulusal ve uluslar arası birçok yayını bulunmaktadır.
|
|
Prof.Dr. İlker Kanzık IDE Farmasötik Danış. Şti. Kurucu Ortak ve Genel Müdürü, Farmaskop Dergisi yazarı
Ankara Üniv. ve Gazi Üniv., Eczacılık Fakültelerinde Farmakoloji Anabilim Dallarında akademik faaliyetlerde bulunmuştur. Prof. Kanzık, Gazi Üniv. Eczacılık Fakültesi ve Sağlık Bil. Enst. kurulma aşamasında ve sonrasında büyük katkılarda bulunmuş, çeşitli idari görevler üstlenmiştir. Prof. Kanzık’ın ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış 100’den fazla bilimsel yayını ve Farmakoloji Ders Kitabı bulunmaktadır. Ayrıca çeşitli farmakoloji başvuru kitaplarında yazar olarak katkıda bulunmuş ve 100’ün üzerinde konferans ve panele davetli konuşmacı olarak katılmıştır. Çeşitli ulusal ve uluslararası akademik derneklere üye olan Prof. Kanzık, uzun yıllar Sağlık Bakanlığı, Meslek Kuruluşları ve İlaç Sanayine danışmanlık ve Bilim Kurulu üyeliği de yapmıştır. Halen İDE Farmasötik Danış. kurucu ortağı ve genel müdürü olarak çalışmalarını sürdürmektedir.
|
10:40-11:15 Kahve Arası (Networking Coffee)
11:15-12:15 Etkili Yönetim Uygulamaları ve Başarılı Yöneticilik
Yönetimde başarı, yöneticilerin bilgi beceri ve birikimine; çalışanların da etkili ve verimli olarak yönetilmesine bağlıdır. Dolayısıyla yönetimde başarılı olabilmek için, yönetim sanatını bilmek ve yönetim becerilerini geliştirmek zorunludur. Bu oturumda ilaç sektöründe uzun yıllardır çalışmakta olan üst düzey yöneticilerden etkili bir yönetim sergilemenin yöntemlerini öğrenecek ve daha başarılı bir yönetici olmak için değerli bilgi ve beceriler kazanacaksınız.
|
Bülent Şenver (Oturum Başkanı) Türk Lider Merkezi Kurucu Başkanı, Duayen Bankacı
Şenver, uluslararası bir bağımsız dış denetim şirketinde on bir yıl görev yaptıktan sonra bankacılık hayatına atıldı. Yirmi beş adet Türk bankasının bağımsız dış denetiminde görev aldıktan sonra çeşitli bankalarda sırasıyla önce Genel Müdür Yardımcısı, sonra Genel Müdür ve daha sonra da Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalıştı. Şenver iki kez “Yılın Bankacısı” seçildi. Şirket sahiplerine ve üst yönetimlerine “Koçluk ve Danışmanlık” hizmetleri veren Şenver, çeşitli üniversitelerde de “Bankacılık” konularında dersler vermektedir. Şenver, “Türkiye Etik Değerler Merkezi” ve “Türklider Merkezi”’nin kurucusudur. Kitapları: Banka Bilançoları Nasıl Analiz Edilir, Kulağınıza Küpe Olsun ve Gençlere Mektup
|
|
Metin Özgüner Nobel İlaç Genel Müdürü
İstanbul Çapa Tıp Fakültesi mezunu olan Özgüner, çeşitli kamu sağlık kurumlarında hekim olarak görev yaptıktan sonra 1990 yılında ilaç sektörüne Ürün Yöneticisi olarak adım attı. Sektörde; Tanıtım Müdürü, OTC Satış Pazarlama Müdürü, Grup Direktörü ve Satış-pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Özgüner, 2010 yılı Aralık ayından bu yana Nobel İlaç Genel Müdürü görevini yürütüyor.
|
|
Mete Hüsemoğlu Santa Farma Pazarlama ve Satış İcra Komitesi Başkan Yardımcısı
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Dr. Hüsemoğlu, 1995 yılında Bilim İlaç'ta Ürün Müdürlüğü görevi ile başladığı kariyerine, Merck Sharp Dohme İlaçları'nda devam etti. Sırasıyla Pazarlama Müdürü, Pazarlama ve Satış Müdürü ve Kardiyo Bölüm Direktörlüğü görevlerini yürüttü. 2005 yılında Baltık Bölgesi Genel Müdürlüğü'nü üstlendi, aynı yıl Kasım ayında Türkiye'ye geri döndü ve 2005-2010 yılları arasında MSD Türkiye Genel Müdürlüğü görevini yürüttü. MSD’de son olarak EEMEA (Doğu Avrupa ve Orta Doğu Afrika) bölgesi Strateji ve İnnovasyon Direktörlüğü görevinde bulunan Dr. 2011 yılı Ekim ayından bu yana Santa Farma Pazarlama ve Satış İcra Komitesi Başkan Yardımcılığı görevini sürdürmektedir.
|
|
Cüneyt Gedikli Abdi İbrahim İlaç San. A.Ş. Uluslararası Pazarlama Genel Müdürü
20 yılı aşkın sektör tecrübesi bulunan Gedikli, İÜ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadı Enstitüsü, İşletme Sertifika programını tamamlamıştır. İki yıl hekimlik kariyeri sonrasında profesyonel iş yaşamına Santa Farma İlaç San A.Ş’de Medikal Danışman ve Eğitim Müdürü olarak devam eden Dr. Cüneyt Gedikli aynı şirkette sırasıyla; Ürün Müdürü, Grup Ürün Müdürü, Stratejik Pazarlama Müdürü, Tanıtım ve Pazarlama Müdürü olarak satış ve pazarlamanın çeşitli kademelerinde sorumluluk üstlenmiş ve son olarak Pazarlama Direktörü unvanı ile tüm tanıtım ve pazarlama grubunu yönetmiştir. Ağustos 2009’da Abdi İbrahim İlaç San A.Ş’ye katılan Dr. Gedikli, Pazarlama ve Satış Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır.
|
12:15-13:45 Öğle Yemeği
13:45-14:30 Sosyal Sorumluluk ve Sağlığa Yatırım
Günümüzde birçok şirket toplumun duyarlı olduğu alanlarda bir güç birliği oluşturarak Çözüm üretmek veya toplumun dikkatini önemli konular üzerine çekmek amacıyla sosyal sorumluluk çalışmalarına ağırlık veriyor. İlaç sektöründe de bu kapsamda önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bu oturumda ilaç sektöründeki sosyal sorumluluk projelerine farklı bir perspektiften bakacak ve ilaç sektöründe çalışıyor olmaktan mutluluk duyacaksınız.
|
Dr. Üstün Ezer (Oturum Başkanı) Lösev Başkanı
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezunu olan Ezer, 1990 yılında Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uzmanı oldu. Sonrasında yine Gazi Tıp Fakültesinde ikinci bir ihtisas yaparak Pediatrik Hematolog unvanını almıştır. Ezer, tedavi ettiği çok sayıdaki lösemi hastalarının sosyal sıkıntılarının ağırlığı altında kalmaya dayanamayarak, 1998 yılında bir grup arkadaşı ile birlikte 10 metrekarelik bir odada 35 lösemili çocuk için Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV’i) kurmuştur. O tarihten beri Kurucu Başkan ve Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev alan Dr. Ezer halen Lösante – Lösemili Çocuklar Hastanesinde Çocuk Hematoloji Uzmanı olarak çalışmaktadır. Çok sayıda proje yönetimi ile ulusal ve uluslararası yayını bulunmakta olup, Vakıf çalışmalarının yanı sıra ülkemizdeki kanser sorununa da el atmaktadır.
|
|
Dilek Mete Bilim İlaç İnsan Kaynakları Yöneticisi
Lisans eğitimini AÜ İlet. Fakültesi Eğitim İlet. ve Plan. bölümünde ve yüksek lisans eğitimini Bahçeşehir Üniv. İK Yönetimi alanında tamamlayan Mete, uzun yıllardır İK alanında kariyerine devam etmektedir. “Bilim İlaç Toplum Gönüllüleri”nin Türkiye Liderliğini 6 yıldır devam ettiren Mete, Bilim ilaç çatısı kariyer yönetimi, performans yönetimi, E-öğrenme ve içerik geliştirme, kurumsal öğrenme vb eğitimler de vermektedir.
|
|
Özge Cömert Merck Sereno Onkoloji Ürün Müdürü
Cömert, Istanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunu olup kariyerine Servier İlaç'ta başlamıştır. 2008 yılından bu yana Merck Serono onkoloji bölümünde ürün müdürü olarak iş kariyerine devam etmektedir.
|
|
Pınar Rüstemoğlu GlaxoSmithKline İletişim Müdürü
Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler mezunu olan Rüstemoğlu Yapı Kredi Bankası’nda başladığı çalışma hayatına Koçbank’ta devam etmiştir. 2006 - 2009 yılları arasında BASF Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’dan sorumlu İletişim Müdürü olarak görev yaptıktan sonra 2009 yılında İletişim Müdürü olarak GSK Türkiye’de çalışmaya başlamıştır. Halen bu şirkette İletişim ve Dış İlişkiler Müdürü olarak görev yapmaktadır.
|
14:30-15:15 Sosyal Medya ve Digital Pazarlama
Günümüzde sosyal medyayı kullanmaya başlayan ilaç şirketlerinin sayısı giderek çoğalıyor. Artık ilaç şirketleri Ar-Ge çalışmalarını bloglarda paylaşılıyor ve tüm gelişmeleri saniye saniye Twitter'dan bildiriyor. Peki tüm bunlara rağmen sektörde dijital pazarlama ve sosyal medya etkili bir şekilde kullanılıyor mu? Bu önemli oturumda bu ve benzeri tüm sorularınızın cevabını bulacaksınız. Ayrıca ülkemizde ve Avrupa da bir ilk olarak ilaç sektörüne özel hazırlanan ve dijital ortamda tanıtım açısından yol gösterici olan Dijital İletişim Rehberi ve önemli sonuçları, rehberi hazırlayan yöneticiler tarafından sizlerle paylaşılacak.
|
Hakan Okay (Oturum Başkanı) İyi Satıcı Olmak ve İyi Pazarlamacı Olmak Adlı Kitapların Yazarı, Satış ve Pazarlama Eğitmeni
İ.Ü.Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü ile yine aynı üniversitenin İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsünden mezun olan Okay, çeşitli firmalarda ürün müdürü, satış müdürlüğü ve pazarlama müdürlüğü görevlerinde bulundu. Halen Aktif Kozmetik Satış ve Pazarlama A.Ş. pazarlama müdürü olarak çalışmakta olan Okay, “Kişisel Satış Teknikleri” konusunda eğitimler vermekte ve çeşitli dergilerde "Pazarlama ve Satış" konularında makaleler yazmaktadır.
|
|
Beril Koparal Ayanoğlu Ogilvy Healthworld Türkiye Genel Müdürü
İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümü mezunu olan Koparal Ayanoğlu, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde Tıbbi Biyoloji ve Genetik yüksek lisansını bitirdi. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak da çalışan Koparal Ayanoğlu aynı konuda doktora çalışmalarına devam etti. 1997 yılında üniversiteden ayrılarak ilaç sektörüne danışmanlık vermeye başladı. Marmara Üniversitesi Çağdaş Bilimler Vakfı’nda Pre-MBA yaptı. 2005 yılında BBMediks isimli kendi reklam ve yayıncılık şirketini kurdu. 2006 yılında İngiltere, Londra’da Talking Image’dan İmaj Danışmanı sertifikası alarak imaj danışmanı oldu. 2007 Mart’ında Paris’te 2006 Eylül’de başlayan NLP Eğitimi’ni NLP School Europe sertifikasıyla tamamladı. 2010 yılında kendi şirketini Ogilvy Healthworld / CommonHealth ile birleştirerek yönetimin başına geçti. Halen Ogilvy Healthworld / CommonHealth Türkiye'nin Genel Müdürü olan Ayanoğlu, İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak Moleküler Tıp Doktorası ve Kanada Victoria Üniversitesi’nde de Erişkin Eğitimi Master’ına devam etmektedir.
|
|
Bülent Becan Atuva Yönetim Dan. Şirketi Yönetici Ortağı, Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği (AİFD) Danışmanı
Ciba-Geigy ve Bayer Türk’te çeşitli pozisyonlarda, Türkiye, Pakistan ve Taiwan’da görev yapmış olan Becan, 2003 yılından bu yana ilaç sektöründe pek çok firmaya yönetim danışmanlığı alanında hizmet vermektedir. 2003 yılından bu yana AİFD (Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği) etik danışmanı olarak AİFD Tanıtım Denetleme Kurulu’nda görev yapmakta, AİFD’yi İsviçre’de bulunan IFPMA’de temsil etmekte, ayrıca TTB ve hekim uzman derneklerinde meslek etiği konularında destek vermektedir. TEDMER’de YK bşk. yrd. olarak da görev yapmış olan Bercan, 2006 yılından bu yana Sabancı Holding ve Sabancı Grup şirketlerinde Sa-Etik yaygınlaştırma programlarında yer almaktadır.
|
|
Mehveş Altun Merck Sharp Dohme Pazarlama İletişim Kanalları Müdürü
Boğaziçi Üniversitesi Kimya bölümü mezunu olan Altun, 2009 yılından bu yana Merck Sharp Dohme İlaçlarında İletişim Kanalları Müdürü olarak görev yapmaktadır. Daha öncesinde aynı şirkette E-business uzmanı, Proje Müdürlüğü, ürün müdürü ve E-Business yöneticiliği de yapmıştır. Altun halen AİFD internet komitesini yönetmektedir. Birçok konuda eğitim ve sertifikaya sahip olan Altun, 2010 yılı içerisinde sağlık sektörü en iyi web sitesi ve detaylandırma metodları ödülleri almıştır.
|
15:15-15:45 Kahve Arası (Networking Coffee)
15:45-16:35 A'dan Z'ye Pazarlama ve Ürün Yönetimi
Dünya hızlı bir gelişim sürecinden geçiyor. Bu süreç pazarlamanın da değişim geçirmesine neden oluyor. Günümüzde ürün merkezli pazarlama yerini müşteri merkezli pazarlamaya bıraktı. Pazarlama gurusu Philip Kotler'in dediği gibi "Pazarlama gerçek müşteri değeri yaratma sanatıdır." Bu değeri yaratmak için ise pazarlama kavramlarına ve uygulamalarına çok iyi hakim olunmalıdır. Bu oturumda ilaç sektöründen pazarlama yöneticileri, daha etkili pazarlama ve ürün yönetimi uygulamaları gerçekleştirmeniz için sektörünüze özel bilgi ve deneyimleri sizlerle paylaşacaklar.
|
Prof. Dr. Murat Ferman (Oturum Başkanı) Işık Üniversitesi Rektör Yardımcısı
Ferman, İstanbul Üniv. İşletme Fakültesi’nden Lisans, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları dalında Yüksek Lisans, İşletme Politikası ve Stratejisi alanında Doktora derecelerini almıştır. Uluslararası Pazarlama ve Pazar Araştırmaları alanındaki ikinci Yüksek Lisans derecesini ise ABD’de Virginia Tech University’den kazanmıştır. Prof. Dr. Ferman, 1990 yılında; İstanbul Üniv. Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı Başkanlığı’na atanmış, aynı dönemden başlayarak ek görevlendirme ile İstanbul Ticaret Odası Başkanlık Danışmanlığı’nı sürdürmüştür. Dünya Gazetesi başta olmak üzere süreli yayın organlarındaki makaleleri, TRT, NTV Radyo, TV8, Kanaltürk başta olmak üzere, TRT bünyesinde, her hafta ‘İş Dünyası’ programının yapımcılık ve sunuculuğunu üstlenmektedir.
|
|
Okan Öncel Abdi İbrahim İlaç Satış Pazarlama Genel Müdürü
Okan Öncel, yüksek öğrenimini 1985-1991 yılları arasında İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi’nde tamamlamıştır.1992-1994 yıllarında Front Limited Şirketi’nde kurucu ortak olarak, Unilever Algida Bölge Distribütörlüğü yapmıştır. 1996 yılında ilaç sektörüne Bilim İlaç bünyesinde Product Manager olarak başlamıştır. 1998-2000 yılları arasında Group Product Manager,2000-2004 yılları arasında Business Unit Manager görev yapmış, 2004 yılından itibaren Bilim İlaç Pazarlama Direktörü olarak görevine devam etmiştir. 2012 yılı itibariyle Abdi İbrahim İlaç Satış-Pazarlama Genel Müdürü olarak görev yapmaktadır.
|
|
Evren Özlü Boehringer Ingelheim Reçeteli Ürünler Satış ve Pazarlama Direktörü
Marmara Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olup, yine aynı alanda Arizona State Üniversite’sinde Master Programını tamamlayan Özlü, Bilgi Üniversitesi Ürün Müdürlüğü Sertifika Programında eğitmen olarak da görev yapmıştır. Özlü ilaç sektöründe kariyerine 1994 senesinde Roche Müstahzarları San A.Ş de Ürün Müdürü olarak başlamıştır. Ardından aynı firmada Grup Ürün Müdürlüğü ve Takım Satış Müdürlüğü görevlerini üstlenmiştir. Daha sonra Boehringer Ingelheim’da Ulusal Satış Müdürü, Abbott İlaç firmasında ise Spesifik Farma Ürünleri Divizyonu Satış&Pazarlama Direktörü olarak çalışmıştır. 2010 senesinden bu yana kariyerine Reçeteli Ürünler Divizyonu Satış&Pazarlama Direktörü olarak Boehringer Ingelheim firmasında devam etmektedir.
|
|
Aylin Tüzel Pfizer İş Birimi Direktörü
1992 yılında Pfizer’e katılan Tüzel, bugüne kadar pazarlama ve satış divizyonlarında ürün yöneticiliği, bölge müdürlüğü, strateji, plan ve enformasyon departman müdürlüğü, grup satış ve pazarlama müdürlüğü yapmıştır. 2005 yılından itibaren Pazarlama Divizyonu Direktörlüğü, 2010 yılından bugüne kadar da İş Birimi (takım satış & pazarlama) Direktörlüğü yapmaktadır.
|
|
Erdal Bozdoğan Lilly İlaç Pazarlama Yöneticisi
Bozdoğan 1999-2001 yılları arasında Abbott İlaç'da Medikal Müdür, 2001-2004 yılları arasında I3 Research CRO UK'de Kıdemli Klinik Araştırma Uzmanı olarak görev almıştır. 2004 yılında Nutricia Beslenme'de pazarlama hayatına Ürün Müdürü olarak başlamış , 2005 yılından günümüze kadar Lilly İlaç'ta sırasıyla Onkoloji Planlama ve Erişim Müdürlüğü , Onkoloji Kıdemli Ürün Müdürlüğü görevlerinde bulunmuş, ayrıca Rusya ve Suudi Arabistan'da kısa dönemli pazarlama pozisyonlarında çalışmıştır. Halen Onkoloji ve Merkezi Sinir Sistemi İlaçları Pazarlama Yöneticiliği görevini yürütmektedir.
|
16:35-17:05 Keyif Arası
17:05-18:00 Sektöre Özel Satış Reçeteleri ve Müşteri Memnuniyeti
Müşteri odaklı satış çabaları, müşterileri şirkete bağlayan ve kalıcı kılan bir anlayış bütünüdür. Bu yaklaşımı benimsemiş şirketlerde müşteri memnuniyet katsayısı artmakta, maliyetler düşmekte ve rekabet üstünlüğü sağlanmaktadır. Bu oturumda sektörünüzdeki satış dinamikleri, müşteri odaklı satış yöntemleri, satışta başarılı olmak için satışla ilgili birimlere düşen görevler ve bunların nasıl yerine getirileceği ile ilgili değerli bilgilere sahip olacaksınız. Bunun sonucunda da daha etkili satış faaliyetlerinde bulunacak ve şirketinizin satışlarını artıracaksınız.
|
Hakan Ömer Gider (Oturum Başkanı) Satışçının Antreman Notları ve Satış Bir Çocuk Oyunudur adlı kitapların Yazarı ve Satış Eğitmeni
Gider, 11 farklı sektörde yayıncılık, fuarcılık, TV programcılığı vb. konularında yöneticilik yapmış basın ve reel sektör ile çalışarak tecrübe kazanmıştır. Öğretim görevlisi, danışman ve eğitimci olarak, 20’yi aşkın firmanın pazarlama danışmanlığı başta olmak üzere binlerce kişiye satış, pazarlama, müşteri ilişkileri, yönetim becerileri, fuarcılık vb. konularda eğitimler vermiştir. Gider, İst. Kültür Üniversitesi İİBF’de uzun zamandır yarı zamanlı olarak Mağazacılık ve perakendecilik, Müzakere Teknikleri ve Tüketici Davranışları dersleri vermektedir.
|
|
Selahattin Saygan Novartis Kanal Yönetimi ve Geliştirme Koordinatörü
Uludağ Üniv. İşletme bölümü mezunu olan Saygan İlaç sektöründeki kariyerine 1990 yılı başlarında Novartis’te Bursa Satış ve Tanıtım Sorumlusu olarak başlamıştır. Dokuz yıl kadar bu görevi sürdürdükten sonra, Bölge Müdürü olarak Istanbul’a atanmıştır. Saygan bir süre İstanbul Bölge Müdürü olarak çalıştıktan sonra kariyerini Ürün Müdürü ve Grup Ürün Müdürü olarak pazarlama departmanında sürdürmüştür. 2007-2011 yılları arasında, Novartis Neuroscience bölümü Satış ve Pazarlama Direktörlüğü görevinde bulunan Saygan, Novartis Türkiye Kanal Yönetim ve Geliştirme Koordinatörü ve Novartis Pharma İcra Kurulu Üyesidir.
|
|
Akın Aksekili Novo Nordisk Diyabet Satış Direktörü
Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi mezun olan Aksekili, 1996 yılından itibaren çeşitli ilaç şirketlerinde pazarlama ve satış yönetiminde çalıştı. Aksekili halen Novo Nordisk'te Satış Direktörü olarak iş kariyerini sürdürmektedir.
|
18:00 Kapanış
|
|